Ugrás a fő tartalomra

Moodle Question Parser - apró módosítások

Talán mindenki emlékszik, hogy összedobtam korábban egy egyszerű feldolgozó programot a Moodle tesztadatbázisához, ahol Igaz/Hamis illetve Feleletválasztós kérdéseket lehetett Wordből a Moodle számára importálható formába menteni egy kis ügyködéssel.
Nos, azóta kiderült egy két hiba, ebből javítva lett:

  • Ha üres bekezdés lett a feleletválasztásos típusnál helyes vagy helytelen válasznak megadva, akkor azt már nem veszi figyelembe a feldolgozó.
  • A pontszámítás terén 2 tizedesjegyig dolgozik, mert így az utólagos Moodle felületes szerkesztésnél sem lesz gond, helyesen jelenik meg a lenyíló lista.
Egy másik igény volt, hogy ne legyen olyan szigorú a pontozás. Nos, mostantól egy rádiógombbal variálható, hogy milyen legyen a pontozás.

Lássuk a két módot:
  • strict: Ebben az esetben a rossz válaszért kapunk negatív pontot. Természetesen ettől még a teljes feladatban nem mehetünk negatív tartományba.
    Több lehetséges válasz esetén az adott kérdésre kapott pont az alábbiak szerint számolódik:
    • helyes válaszra kapott pont = helyes válaszok átlaga
    • helytelen válaszra kapott pont = helytelen válaszok átlaga
    • végeredmény = szumma(helyes válaszra kapott pont) - szumma(helytelen válaszra kapott pont) >=0
    • például: 5 válasz lehetőség (3 helyes, 2 helytelen). Megjelölve 2 helyes és 1 helytelen lett. A feladatra kapható pontérték maximálisan=1pont
      • helyes válaszra kapott pont: 1pont/3darab=0,33pont
      • helytelen válaszra kapott pont: 1pont/2darab= 0,5 pont
      • végeredmény: 0,33+0,33-0,5= 0,16 -> 0,16pont
    • például: 5 válasz lehetőség (2 helyes, 3 helytelen). Megjelölve 1 helyes és 2 helytelen lett. A feladatra kapható pontérték maximálisan=1pont
      • helyes válaszra kapott pont: 1pont/2darab=0,5pont
      • helytelen válaszra kapott pont: 1pont/3darab= 0,33 pont
      • végeredmény: 0,5-0,33-0,33 = -0,16 -> 0pont
  • open: Ez annyiban tér el a szigorú rendszertől, hogy abban az esetben ha több helyes válasz is megjelölhető, akkor a helytelen bejelölésért nem jár levonás.
    • helyes válaszra kapott pont = helyes válaszok átlaga
    • helytelen válaszra kapott pont = 0
    • végeredmény = szumma(helyes válaszra kapott pont) >=0
    • például: 5 válasz lehetőség (3 helyes, 2 helytelen). Megjelölve 2 helyes és 1 helytelen lett. A feladatra kapható pontérték maximálisan=1pont
      • helyes válaszra kapott pont: 1pont/3darab=0,33pont
      • helytelen válaszra kapott pont: 0 pont
      • végeredmény: 0,33+0,33-0= 0,66 -> 0,66pont
    • például: 5 válasz lehetőség (2 helyes, 3 helytelen). Megjelölve 1 helyes és 2 helytelen lett. A feladatra kapható pontérték maximálisan=1pont
      • helyes válaszra kapott pont: 1pont/2darab=0,5pont
      • helytelen válaszra kapott pont: 0 pont
      • végeredmény: 0,5-0 = 0,5 -> 0,5pont
A program továbbra is innen tölthető le: https://sourceforge.net/projects/moodlequestionparser/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese