Ugrás a fő tartalomra

Moodle Question Parser v2.0 - A feleletválasztós illetve igaz-hamis kérdéstípust Moodle alá feldolgozó program legújabb verziója sok újdonsággal

Az elmúlt hetekben azon dolgoztam, hogy sokkal felhasználóbarátabbá tegyem a Moodle tesztkérdéseket Word dokumentumból xml formátumba előállító programon. Az eredeti cél ugye az volt, hogy egy olyan könnyen kezelhető eszközt hozzak létre, amely biztosítja azt, hogy a Wordben létrehozott tesztkérdéseinket (akár új, akár meglévő kérdéssorainkat) megfelelő stílussal ellátva, majd html formátumba elmentve lehetőségünk legyen Moodle rendszerbe importálható formátumba történő átalakításra.
A korábbi program viszonylag jól működött, de kevés információval szolgált az importálást megelőzően a kérdésfelvivők számára, így sokszor egy-egy hiba csak a Moodle rendszerben, azaz éles környezetben derült ki.
Az új verziót már annyira komplexnek találtam, hogy itt a blogban felső menüsoron inkább létrehoztam számára egy külön fület, amely alatt bármikor megtekinthető a felhasználói leírás. Oda kattintva bármikor, bárki elérheti az aktuális verziót.
Most pedig nézzük az új verzió tulajdonságait:

  • A program új felhasználói felületet kapott (már ha a régit annak nevezzük) jQuery UI segítségével. 
  • A html állomány beolvasását követően kérdéstípusok szerinti bontásban tekinthetjük meg az eredményt. Itt láthatjuk, hogy a Moodle rendszerbe milyen tartalom fog beimportálódni.
  • Az ellenőrző képernyőn lehetőségünk van módosítani a kérdések alapértelmezett pontértékén, illetve a válaszok százalékos arányán a feleletválasztós kérdések esetében. 
  • Rosszul beállított válaszszázalékok esetében (a helyes válaszok összege nem éri el vagy átlépi a 100%-ot), a rendszer figyelmeztet, és megjeleléssel segít a javításban.
  • A program nyelvfüggetlenné vált, mivel bármilyen nyelvre lefordítható a nyelvi állományok segítségével.
A program továbbra is a megszokott linken érhető el: 





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Befejeződött a Fable magyarítása

"Mélyen Albion erdejében fekszik Tölgyvölgy kicsiny falucskája, melyet érintetlenül hagyott az idő múlása, és messze elkerült a fegyverek zaja. Itt élt egy fiú, és a családja. Egy fiú, aki hatalmasságról álmodott. Arról, hogy egyszer hőssé válik. Néha nemes lovagnak képzelte magát... Vagy hatalmas varázslónak. Máskor arról álmodott, hogy gonosz harcossá lesz. De minden álmában, mely a nagyságról szólt, kevés volt az erő, hogy megváltoztathassa a sorsot, mely előtte állt." Persze a történetnek nincs vége. Immár lehet folytatni magyarul. Elkészült a mű, több hónap munkája. Használja mindenki örömmel, hiszen úgy készítettük. Jó játékot! A magyarítás letölthető a Magyarítás Portál ról. ui.: Köszönet mindenkinek, aki segített, hogy elkészülhessen a nagy mű.

Március 15 - Műsorterv

Március idusa minden évben ünnepi műsorok sokaságát hozza magával. Így volt ez az idén is, és valószínűleg így lesz jövőre is. Ahogyan tavaly, most is segédkeztem a Fekete István Általános Iskola ünnepi műsorában, melynek rendezőjéhez és felkészítő tanárához fűznek gyengédebb szálak. Most nagy szerepem volt a műsor forgatókönyvének kialakításában is. Nos, mire való a Google Docs és a YouTube, ha nem arra, hogy az ilyesmit megosszam másokkal is. A dokumentumban található linkek segítségével a külön erre a műsorra vágott háttérfilmek is megtekinthetőek. A dokumentum elérhetősége: https://docs.google.com/document/pub?id=19tVpgBtj79hXI60_VD4cdPljIBndHMMrLXi_sSpGkHs

kooperatív <> kollaboratív

A főiskolai tanulmányaim alatt a napokban előkerült, hogy össze kellett hasonlítani a kooperatív illetve a kollaboratív tanulást. Ha már ott megtettem, akkor miért ne tenném itt közre, hogy ott mit írtam. Mindenek előtt tisztázni kell, mit is értünk a két fogalom alatt. Aki részletesebben kíváncsi, annak javaslom Dorner Helga írását , de azért röviden összefoglalnám: A kollaboráció olyan szervezett, szinkron tevékenység, amely egy adott problémára vonatkozó közös elgondolás kialakítására és fenntartására irányul. Csoporttanulás esetén a csoporttagok kölcsönösen részt vesznek a munkában, amely egy közös probléma megoldására irányul. A munkamegosztás spontán, a kiosztott szerepek cserélődhetnek attól függően, hogy milyen tudáselemmel járulhat hozzá az adott munkafolyamathoz. A kooperatív tanulás folyamata során a tanulás az egyén szintjén valósul meg. A tanulók egymaguk dolgoznak fel egy-egy témát, és a tanulás eredményét, a leszűrt tanulságokat egyenként prezentálják. Csoporttanulás ese